De nieuwe BMC Roadmachine 2020
De volledig vernieuwde Roadmachine 2020 staat voor een eersteklas carbonframe uit de Endurance reeks, dat opnieuw met zijn revolutionaire verlaagde achterdriehoek, dit voor een premium rijkwaliteit. Bekend als het Tuned Compliance Concept (TCC), is de gerenommeerde endurance-georiënteerde carbon lay-up verfijnd om optimale comfort te bieden op ruige en variërende ondergronden, terwijl het een uitstekende krachtoverbrenging biedt op de pedalen en alles verpakt in een lichter gewicht. De constructie van de TCC Endurance maakt het mogelijk dat het frame van de Roadmachine, de vork en de D-vormige zadelpen functioneren als een enkele eenheid. Samen met een nieuwe en geoptimaliseerde carbon frameconstructie, beschikt de Roadmachine over BMC’s Endurance Geometrie, ontwikkeld ,bewezen en uitgebalanceerde rit te leveren van snelle bochten op asfalt naar het variërende terrein van gravel.
“Road cyclists are riding further, longer, and to higher elevations than ever before,”
Het nieuwe frame van de BMC Roadmachine is lichter, stijver en biedt meer comfort. Voor een betere acceleratie is de stijfheid van de bracketas met 5- procent gestegen, terwijl de torsiestijfheid van de voorkant 20 procent is verbeterd voor handling in race-omstandigheden. Aan de voorkant van de fiets is de nieuwe Roadmachine-vork nu 10 procent stijver voor maximale controle bij afdalingen aan hoge snelheden. Tegelijkertijd werd de naleving van de voorkant met 25 procent verbeterd ten opzichte van de vorige generatie.
Meer dan 28mm ?
De steeds evoluerende eisen van de moderne endurance-wielrenners, biedt de nieuwe Roadmachine 2020 voldoende bandenspeling voor variërend terrein tot maximaal 33c. Bijkomende nieuwe functies voor een grotere veelzijdigheid zijn onder meer het geïntegreerde, lichtgewicht en verwijderbare D-Fender op het zadel gemonteerde spatbord en meerdere steunen voor nog langere ritten.
Leave a Comment